J.A.11.4.4 Funktioner til begrænsning af spil og selvudelukkelse
Afsnittet indeholder
- Indbetalingsgrænser
- Selvudelukkelse hos tilladelsesindehaver
- Kortvarig spilpause
- Oplysninger og link til ROFUS
Indbetalingsgrænser
Tilladelsesindehaveren skal have funktioner, som gør det muligt for spilleren, at fastsætte indbetalingsgrænser.
Det skal være muligt for spilleren, at fastsætte en daglig, ugentlig eller månedlig grænse for indbetaling til spilkontoen.
Det er vigtigt, at spilleren fastsætter en indbetalingsgrænse før spil kan påbegyndes.
Beløbene på indbetalingsgrænsen, med undtagelse af en øvre indbetalingsgrænse, må ikke være forudbestemt af tilladelsesindehaver.
Fastsættelsen af en grænse skal have øjeblikkelig virkning. Skal en eksisterende grænse forhøjes må dette dog først have virkning efter 24 timer.
Se BEK nr. 1274/2019 § 21, stk. 2.
Selvudelukkelse hos tilladelsesindehaver
Tilladelsesindehaveren skal stille en funktion til rådighed, som gør det muligt for spilleren at selvudelukke sig både midlertidigt og endeligt fra spil hos tilladelsesindehaveren.
En midlertidig selvudelukkelse kan ikke være under 30 dage og kan ikke fortrydes i den fastsatte periode.
En selvudelukkelse medfører, at tilladelsesindehaveren er forpligtet til at informere spilleren om rådgivnings- og behandlingstilbud for ludomani på et dansk behandlingscenter. Er spilleren fra Grønland, skal der dog henvises til grønlandsk behandlingscenter.
Se BEK nr. 1274/2019 § 23.
Kortvarig spilpause
Tilladelsesindehaveren skal stille en funktion til rådighed, som gør det muligt for spilleren at have en selvvalgt spilpause på 24 timer.
Se BEK nr. 1274/2019 § 23, stk. 2.
Oplysninger og link til ROFUS
Tilladelsesindehaver skal informere om muligheden for opførelse i Register Over Frivilligt Udelukkede Spillere (ROFUS) og skal formidle adgang til registret på Spillemyndighedens hjemmeside.
Se BEK nr. 1274/2019 § 25.
Se også
- Afsnit J.A.3.3 Sprogkrav om Sprogkrav ved udbud af spil i Grønland.
Læs også:
I Østre Landsret findes der 3 dommere, der har deltaget i henholdsvis 23, 28 og 37 skattesager, og som aldrig har givet en skatteyder medhold i noget, hverken helt eller delvis.
,, Rigsrevisionens undersøgelse har vist, at der i knap halvdelen af klagesagerne ikke findes dokumentation for den afgørelse, som SKAT har truffet, og at et af hovedprincipperne inden for forvaltningsretten - officialprincippet - er tilsidesat. Det er i sådanne sager ikke muligt at vurdere, om SKAT har taget saglige hensyn i klagebehandlingen.
Rigsrevisionens beretning om den offentlige ejendomsvurdering, august 2013
Værelsesudlejning (hus og ejerlejlighed)
Værelsesudlejning (andelsbolig)
Skattefri avance ved salg af hus
Skattefri avance ved salg af ejerlejlighed
Erhvervsmæssig sommerhusudlejning
Registreringsafgift for nye og brugte motorkøretøjer
Registreringsafgift ved indførsel af brugt bil