J.A.10.2.3.4 Krav til markedsføring
Kasinoet skal i markedsføring oplyse om:
- aldersgrænsen for adgangen til kasinoet
- Spillemyndighedens hjælpelinje til ansvarligt spil
- muligheden for selvudelukkelse i registeret over frivilligt udelukkede spillere efter BEK nr. 1290/2019 § 10
Kasinoet skal i markedsføring anvende Spillemyndighedens mærkningsordning. Mærket skal være let synligt.
Ovenstående oplysninger og mærket skal ligeledes forefindes på kasinoets hjemmesider, der umiddelbart er tilknyttet den pågældende markedsføring.
Se BEK nr. 1290/2019 § 18.
Ved markedsføring af spil omfattet af kasinotilladelsen skal det klart og tydeligt fremgå, hvem der har tilladelsen til at udbyde spillene.
Kasinoets samarbejdspartnere, sponsorer mv. må ikke fremstå som udbydere af spillene.
Se BEK nr. 1290/2019 § 19.
Kasinoet skal i øvrigt træffe foranstaltninger, der sikrer, at der ikke sendes markedsføring til personer, der har udelukket sig fra kasinoet.
Se BEK nr. 1290/2019 § 17.
Se også
- Afsnit J.A.20.1.2.1 ROFUS om ROFUS
- Afsnit J.A.20.2.3.2 Mærkningsordning om Spillemyndighedens mærkningsordning
Læs også:
I Østre Landsret findes der 3 dommere, der har deltaget i henholdsvis 23, 28 og 37 skattesager, og som aldrig har givet en skatteyder medhold i noget, hverken helt eller delvis.
,, Rigsrevisionens undersøgelse har vist, at der i knap halvdelen af klagesagerne ikke findes dokumentation for den afgørelse, som SKAT har truffet, og at et af hovedprincipperne inden for forvaltningsretten - officialprincippet - er tilsidesat. Det er i sådanne sager ikke muligt at vurdere, om SKAT har taget saglige hensyn i klagebehandlingen.
Rigsrevisionens beretning om den offentlige ejendomsvurdering, august 2013
Værelsesudlejning (hus og ejerlejlighed)
Værelsesudlejning (andelsbolig)
Skattefri avance ved salg af hus
Skattefri avance ved salg af ejerlejlighed
Erhvervsmæssig sommerhusudlejning
Registreringsafgift for nye og brugte motorkøretøjer
Registreringsafgift ved indførsel af brugt bil