J.A.20.2.1.1.1 Information på hjemmesiden
På tilladelsesindehavers hjemmeside eller brugergrænseflade skal:
- fremgå, at det ikke er tilladt for personer under 18 år at deltage i spillene,
- informeres om ansvarligt spil og de potentielle skadevirkninger af spil, hvor informationen skal være udarbejdet i samarbejde med et behandlingscenter for spilafhængighed,
- formidles adgang til en selvtest for spilafhængighed,
- formidles information om og kontaktadresser på danske behandlingscentre for spilafhængighed,
- henvises til Spillemyndighedens hjælpelinje til ansvarligt spil, og
- informeres om muligheden for at registrere sig i registret over frivilligt udelukkede spillere.
Denne information skal være placeret på en fremtrædende plads på tilladelsesindehavers hjemmeside eller brugergrænseflade, og informationen skal kunne tilgås fra alle sider på hjemmesiden.
Der skal desuden formidles adgang til Spillemyndighedens hjemmeside. Dette kan gøres ved at linke direkte til Spillemyndighedens hjemmeside.
Ved brugergrænseflade forstås ethvert medie, hvorpå tilladelsesindehaver udbyder spil. Udover en hjemmeside kan det fx være en app.
Aldersgrænsen for at kunne deltage i spil skal fremgå af tilladelsesindehaverens hjemmeside eller brugergrænseflade. Det vurderes tilstrækkeligt at tilladelsesindehaver anvender formuleringen "18+".
Der findes en række forskellige selvtests for spilafhængighed, blandt andet de der baserer sig på en række spørgsmål, spilleren skal svare på, ligesom der findes selvtests baseret på spilleadfærd. Der er valgfrihed mellem hvilken type selvtest tilladelsesindehaveren formidler adgang til, så længe selvtesten er kvalificeret og reelt kan indikere, om der er et spilproblem.
At der skal formidles information om og kontaktadresser på danske behandlingscentre for spilafhængighed betyder, at det ikke vil være tilstrækkeligt at henvise til et enkelt behandlingscenter. Spillemyndigheden anser det som mest hensigtsmæssigt, at der henvises til samtlige statsstøttede behandlingscentre. En opdateret liste er tilgængelig på StopSpillet.dk.
Henvisning til StopSpillet bør gøres på en måde, så det er nemt for spilleren at komme i kontakt med hjælpelinjen. Det kan fx ske ved at linke direkte til StopSpillets hjemmeside og ved at oplyse telefonnummeret til StopSpillet. Henvisning til StopSpillet bør oplyses på en sådan måde, at spilleren gøres opmærksom på, hvad der henvises til, fx "Spillemyndighedens hjælpelinje til ansvarligt spil StopSpillet" eller "Hjælpelinje: StopSpillet".
Ligeledes kan der linkes direkte til ROFUS. Informationen om ROFUS bør samtidig gives på en måde, så der ikke er tvivl om, hvad ROFUS er.
Det kan fx være følgende tekstmæssige beskrivelser af muligheden for selvudelukkelse via ROFUS:
- Selvudelukkelse: ROFUS
- Udeluk dig via ROFUS
Det er Spillemyndighedens vurdering, at det skal fremgå tydeligt, at der er tale om muligheden for selvudelukkelse, hvorfor alene teksten "ROFUS" ikke er tilstrækkelig.
Det betyder endvidere, at brugen af ROFUS’ logo alene ej heller er tilstrækkeligt. Logoet kan dog benyttes i kombination med en beskrivende tekst.
Som nævnt ovenfor, skal informationen være placeret på en fremtrædende plads på tilladelsesindehavers hjemmeside eller brugergrænseflade og skal kunne tilgås fra alle sider på hjemmesiden.
Alle nødvendige og relevante informationer til spillerne skal være på dansk.
Hvis tilladelsesindehaver har tilladelse til udbud af spil i Grønland, skal informationen formidles på både dansk og grønlandsk, og der skal informeres om kontaktadresser på grønlandske behandlingscentre.
Se bekendtgørelse om online væddemål § 13 og bekendtgørelse om onlinekasino § 15.
Læs også:
I Østre Landsret findes der 3 dommere, der har deltaget i henholdsvis 23, 28 og 37 skattesager, og som aldrig har givet en skatteyder medhold i noget, hverken helt eller delvis.
,, Rigsrevisionens undersøgelse har vist, at der i knap halvdelen af klagesagerne ikke findes dokumentation for den afgørelse, som SKAT har truffet, og at et af hovedprincipperne inden for forvaltningsretten - officialprincippet - er tilsidesat. Det er i sådanne sager ikke muligt at vurdere, om SKAT har taget saglige hensyn i klagebehandlingen.
Rigsrevisionens beretning om den offentlige ejendomsvurdering, august 2013
Værelsesudlejning (hus og ejerlejlighed)
Værelsesudlejning (andelsbolig)
Skattefri avance ved salg af hus
Skattefri avance ved salg af ejerlejlighed
Erhvervsmæssig sommerhusudlejning
Registreringsafgift for nye og brugte motorkøretøjer
Registreringsafgift ved indførsel af brugt bil