A.C.3.5.3.13.6 Supplerende om bødestørrelse
>Det er anført i bemærkningerne til lovforslagets § 1, nr. 2, at bøden i øvrigt bør fastsættes ud fra en vurdering af den skattefordel, som den konkrete ordning muliggør, og på den indberetningspligtiges mulige fortjeneste på ordningen. Det er ikke nærmere konkretiseret, hvordan disse forhold skal opgøres og påvirke bødestørrelsen. Der er derfor i første omgang tale om at henlede domstolenes opmærksomhed på, at de ovenstående grundlæggende bødestørrelser efter omstændighederne kan udmåles med højere bøder.<
>Se også
Se også afsnit A.C.3.5.3.13.3 Tilregnelse og bødeniveau Tilregnelse og bødeniveau.<
Læs også:
I Østre Landsret findes der 3 dommere, der har deltaget i henholdsvis 23, 28 og 37 skattesager, og som aldrig har givet en skatteyder medhold i noget, hverken helt eller delvis.
,, Rigsrevisionens undersøgelse har vist, at der i knap halvdelen af klagesagerne ikke findes dokumentation for den afgørelse, som SKAT har truffet, og at et af hovedprincipperne inden for forvaltningsretten - officialprincippet - er tilsidesat. Det er i sådanne sager ikke muligt at vurdere, om SKAT har taget saglige hensyn i klagebehandlingen.
Rigsrevisionens beretning om den offentlige ejendomsvurdering, august 2013
Værelsesudlejning (hus og ejerlejlighed)
Værelsesudlejning (andelsbolig)
Skattefri avance ved salg af hus
Skattefri avance ved salg af ejerlejlighed
Erhvervsmæssig sommerhusudlejning
Registreringsafgift for nye og brugte motorkøretøjer
Registreringsafgift ved indførsel af brugt bil