J.A.15.1.2 Spillelovens § 36
Indhold
Spilleloven indeholder en række krav til markedsføringen. Det betyder blandt andet at:
Markedsføringen af spil skal: |
Markedsføringen af spil må ikke: |
|
|
Om samspillet mellem markedsføringsloven om spilleloven
Flere af bestemmelserne i markedsføringsloven vil også være relevante for markedsføring af spil.
En overtrædelse af SPILL § 36 vil normalt også medføre en overtrædelse af markedsføringslovens bestemmelse om god skik, hvorefter erhvervsdrivende skal udvise god markedsføringsskik under hensyntagen til forbrugere, erhvervsdrivende og almene samfundsinteresser.
Se også
- Afsnit J.A.15.1.1 Generelt om markedsføring Generelt om markedsføring
Læs også:
I Østre Landsret findes der 3 dommere, der har deltaget i henholdsvis 23, 28 og 37 skattesager, og som aldrig har givet en skatteyder medhold i noget, hverken helt eller delvis.
,, Rigsrevisionens undersøgelse har vist, at der i knap halvdelen af klagesagerne ikke findes dokumentation for den afgørelse, som SKAT har truffet, og at et af hovedprincipperne inden for forvaltningsretten - officialprincippet - er tilsidesat. Det er i sådanne sager ikke muligt at vurdere, om SKAT har taget saglige hensyn i klagebehandlingen.
Rigsrevisionens beretning om den offentlige ejendomsvurdering, august 2013
Værelsesudlejning (hus og ejerlejlighed)
Værelsesudlejning (andelsbolig)
Skattefri avance ved salg af hus
Skattefri avance ved salg af ejerlejlighed
Erhvervsmæssig sommerhusudlejning
Registreringsafgift for nye og brugte motorkøretøjer
Registreringsafgift ved indførsel af brugt bil