F.A.15.3.1 Formål og lovgrundlag
Lovgrundlaget fremgår af DF art. 128-133 i og GF art. 213-215.
Fangster, som fiskes af et EU-fiskerfartøj og indføres til EU's område enten i uforandret stand eller efter at være behandlet om bord på nævnte fartøj eller på et EU fabriksskib, anses varerne eller produkterne for at være EU-varer i følgende tilfælde:
- Når der ikke er tvivl om varernes eller produkternes status
- Når det fiskefartøj, der er blevet anvendt har en samlet længde på mindre end 10 m
For at kunne bevise varers toldmæssige status, skal der ikke længere anvendes et T2M dokument, men fremover skal relevante oplysninger for varernes toldmæssige status, fremgå og gemmes i skibets logbog, landingsopgørelse, omladningsopgørelse og data fra skibets overvågningssystem, alt efter omstændighederne. Oplysningerne skal altid være tilgængelige for kontrol.
Bemærk, at der er indført definitioner på: 1) EU-fiskerfartøj og 2) EU-fabriksskib, definitionerne står i de almindelige bestemmelser i DF art. 1, punkt 43-44.
Læs også:
I Østre Landsret findes der 3 dommere, der har deltaget i henholdsvis 23, 28 og 37 skattesager, og som aldrig har givet en skatteyder medhold i noget, hverken helt eller delvis.
,, Rigsrevisionens undersøgelse har vist, at der i knap halvdelen af klagesagerne ikke findes dokumentation for den afgørelse, som SKAT har truffet, og at et af hovedprincipperne inden for forvaltningsretten - officialprincippet - er tilsidesat. Det er i sådanne sager ikke muligt at vurdere, om SKAT har taget saglige hensyn i klagebehandlingen.
Rigsrevisionens beretning om den offentlige ejendomsvurdering, august 2013
Værelsesudlejning (hus og ejerlejlighed)
Værelsesudlejning (andelsbolig)
Skattefri avance ved salg af hus
Skattefri avance ved salg af ejerlejlighed
Erhvervsmæssig sommerhusudlejning
Registreringsafgift for nye og brugte motorkøretøjer
Registreringsafgift ved indførsel af brugt bil