F.A.9.2.6.3 Administrativt samarbejde
Når de særlige ikke-præferentielle importordninger er baseret på de i GF artikel 57 omhandlede oprindelsescertifikater, er brugen af sådanne ordninger betinget af, at der er etableret en procedure for administrativt samarbejde, medmindre andet er fastsat i de pågældende ordninger.
Dette betyder, at det pågældende tredjeland skal sende følgende til Kommissionen:
a) navn og adresse på de udstedende myndigheder samt prøver på aftryk af de stempler, som de benytter
b) navn og adresse på de statslige myndigheder, der skal modtage anmodninger om efterfølgende kontrol af oprindelsescertifikater.
Kommissionen videresender herefter disse oplysninger til de danske toldmyndigheder.
Såfremt et tredjeland ikke sender Kommissionen de pågældende oplysninger skal Toldstyrelsen afvise brugen af den særlige ikke-præferentielle importordning.
Se artikel 58 GF.
Læs også:
I Østre Landsret findes der 3 dommere, der har deltaget i henholdsvis 23, 28 og 37 skattesager, og som aldrig har givet en skatteyder medhold i noget, hverken helt eller delvis.
,, Rigsrevisionens undersøgelse har vist, at der i knap halvdelen af klagesagerne ikke findes dokumentation for den afgørelse, som SKAT har truffet, og at et af hovedprincipperne inden for forvaltningsretten - officialprincippet - er tilsidesat. Det er i sådanne sager ikke muligt at vurdere, om SKAT har taget saglige hensyn i klagebehandlingen.
Rigsrevisionens beretning om den offentlige ejendomsvurdering, august 2013
Værelsesudlejning (hus og ejerlejlighed)
Værelsesudlejning (andelsbolig)
Skattefri avance ved salg af hus
Skattefri avance ved salg af ejerlejlighed
Erhvervsmæssig sommerhusudlejning
Registreringsafgift for nye og brugte motorkøretøjer
Registreringsafgift ved indførsel af brugt bil