A.A.3.14.6.1 Indledning
DAC3-ordningen og OECD-ordningen er meget parallelle med hensyn til, hvilke konkrete oplysninger der skal udveksles om den enkelte tilkendegivelse. Se også afsnit A.A.3.14.9.1 Fælles fremgangsmåde om det skema, der skal benyttes ved udvekslingen.
I afsnit A.A.3.14.6.2 Hvilke oplysninger skal udveksles? gennemgås derfor de oplysninger, der skal udveksles, med udgangspunkt i DAC3-ordningens eksplicitte krav.
Det centrale element i udvekslingen er i begge ordninger et resumé af den pågældende tilkendegivelse. Kravene til resuméet er ikke fuldstændig parallelle i de to ordninger. Kravene er beskrevet nærmere i afsnit A.A.3.14.6.3 Særligt om krav til resumé.
Endelig omhandler afsnit A.A.3.14.6.4 Hvilke oplysninger skal ikke udveksles? oplysninger, der ikke skal udveksles. Herunder omtales en særregel i DAC3, som kun er relevant ved udveksling af bi- og multilaterale APAs, hvori der indgår tredjelande.
Læs også:
,, Rigsrevisionens undersøgelse har vist, at der i knap halvdelen af klagesagerne ikke findes dokumentation for den afgørelse, som SKAT har truffet, og at et af hovedprincipperne inden for forvaltningsretten - officialprincippet - er tilsidesat. Det er i sådanne sager ikke muligt at vurdere, om SKAT har taget saglige hensyn i klagebehandlingen.
Rigsrevisionens beretning om den offentlige ejendomsvurdering, august 2013
Værelsesudlejning (hus og ejerlejlighed)
Værelsesudlejning (andelsbolig)
Skattefri avance ved salg af hus
Skattefri avance ved salg af ejerlejlighed