J.A.7.4.6 Krav om offentliggørelse af revideret regnskab
Arrangøren af et almennyttigt lotteri, som har fået tilladelse til at sælge lodsedler, skal senest 6 måneder efter salgets afslutning offentliggøre følgende:
- Et revideret regnskab over det almennyttige lotteri, hvoraf det fremgår, at mindst 35 % af salgssummen er fordelt eller skal fordeles til velgørenhed og andre almennyttige formål og
- en erklæring fra revisor om, hvordan overskuddet fra det almennyttige lotteri er anvendt.
Hvis der er flere modtagere, skal fordelingsprocenten angives. Er den samlede salgssum i det almennyttige lotteri over 100.000 kr., skal revisor være statsautoriseret eller registreret.
Senest ved offentliggørelsen af lotteriregnskabet skal et eksemplar af det reviderede regnskab og revisorerklæring sendes til Spillemyndigheden.
Se BEK nr. 1288/2019 § 7, stk. 1, nr. 5-6 og § 7, stk. 2.
Læs også:
,, Rigsrevisionens undersøgelse har vist, at der i knap halvdelen af klagesagerne ikke findes dokumentation for den afgørelse, som SKAT har truffet, og at et af hovedprincipperne inden for forvaltningsretten - officialprincippet - er tilsidesat. Det er i sådanne sager ikke muligt at vurdere, om SKAT har taget saglige hensyn i klagebehandlingen.
Rigsrevisionens beretning om den offentlige ejendomsvurdering, august 2013
Værelsesudlejning (hus og ejerlejlighed)
Værelsesudlejning (andelsbolig)
Skattefri avance ved salg af hus
Skattefri avance ved salg af ejerlejlighed