F.A.10.2.4.4 Markedsføring
Udgifter til markedsføring skal ikke medregnes i toldværdien, når aktiviteten er gennemført af køberen eller en virksomhed, der er afhængig af køberen, da udgiften hertil ikke skal anses for at være en indirekte betaling til sælgeren.
Dette gælder dog ikke, hvis aktiviteten er omfattet af EUTK art. 71 om elementer, der indgår i toldværdien, da der skal foretages justering for disse i toldværdien.
Se GF art. 129, stk. 2.
Ved markedsføring forstås enhver aktivitet vedrørende annoncering og salgsfremmende foranstaltninger, fx reklame, udstilling, demonstration mv. Som markedsføring anses også købers aktiviteter vedrørende garantier for de anførte varer, fx udgifter til garantireparation og service efter indførslen.
Se GF art. 1, stk. 1, nr. 7.
Læs også:
,, Rigsrevisionens undersøgelse har vist, at der i knap halvdelen af klagesagerne ikke findes dokumentation for den afgørelse, som SKAT har truffet, og at et af hovedprincipperne inden for forvaltningsretten - officialprincippet - er tilsidesat. Det er i sådanne sager ikke muligt at vurdere, om SKAT har taget saglige hensyn i klagebehandlingen.
Rigsrevisionens beretning om den offentlige ejendomsvurdering, august 2013
Værelsesudlejning (hus og ejerlejlighed)
Værelsesudlejning (andelsbolig)
Skattefri avance ved salg af hus
Skattefri avance ved salg af ejerlejlighed